Friday 14 October 2011

KEGEMILANGAN

Tadi, tengah belek2 gambar kat facebook rakan2 pejuang. Terlihat gambar2 band yang berada di taiping. Punyalah banyak band yang tercipta, ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Tapi banyak juga yang sudah r.i.p. Mungkin juga tak boleh nak bagi komitmen, disebabkan majoritinya banyak budak2 sekolah.


Budak2 sekarang semua cerdik2. Masuk Universiti merata2, bila dah belajar ni, komitmen mungkin dah jatuh ke tahap paling rendah. Bagi yang kuat dengan semangat, mungkin band masih ada dan bergerak, tetapi dalam keadaan yang agak lembab.




                                                              Zaman Kegemilangan 

Gila rindu kat band ako. Dulu sebelum bekerjaya, punyalah aktif nak mampus main muzik ni. Bangun pagi main gitar, petang main gitar, malam main gitar. Balik dari lepak malam pon main lagi gitar. Kira dasyatlah time tu.Sampaikan bapak ako sound, "hang tak payah makan, hang makan gitar tu". Keh keh keh.


Sekarang ni, ahahahha.a..hanya ketawa yang mampu ako lakukan. Gitar tergantung di dinding. Hubungan akrab yang ako jalinkan dengan gitar tu dulu, sudah renggang. Mungkin dalam keadaan bahaya. Kerana ako ada berniat ingin menjual gitar tu.


Tetapi disebabkan minat ako terhadap muzik sangat mendalam, ako simpankan sahaja niat tu. Itulah satu2 nya gitar yang ako ada, dan yang ako beli.kehkeh.



                                                        Design Lama (Sendiri Bikin)
 

                                                 Design Terkini (Sendiri Bikin Juga)


Tapi sekarang agak susah untuk berkarya. Kerana masing2 sudah mempunyai kerjaya. Mengejar kehidupan yang lebih elok dari yang biasa. Nak kejar kehidupan yang sempurna, agak susah. Pasal dulu sekolah malas nak tahap gaban . Sekarang tanggung la. Padan Muka. kehkehkeh.






p/s : Sangap nak main gig. Sangap nak jaming. !!!

No comments:

Post a Comment