Tuesday 31 May 2011

LAWAK

Awal bulan mei hari tu ako ada balik kampung. Cuti hari Pekerja jatuh pada hari ahad, maknanya cuti hari ahad itu dibawa kepada hari isnin. Ako telah memohon cuti untuk hari selasa kerana malas nak menghadap jalan jam.

Saja nak balik kampung cuti2 ni, lama sangat dah tak jumpa keluarga dan kawan dikampung halaman.

Tengah syiok dok lepak2 dengan membe2 kat kedai mamak, ada seorang member ako ni buka cerita pasal FREE MASON. Hangpa tau tak pasal free mason nih. Dulu ako tak berapa ambil kisah sangat pasal free mason ni. Ako tahu sikit2 ja pon. Kalau nak tahu lebih lanjut, sila Google yah. Tapi tak pasti lah yang kat google tu betul ka atau tidak.

Bila seorang bercerita pasal benda2 macam ni, ako dengar aje lah. Bukan apa, pasal sebelum ni kawan2 ako ada jugak yang agak menyimpang dari laluan , sebabt terlalu taksub sangat dengan benda2 macam ni. Mana taknya, belajar agama takmau, dok tengok dan baca kat blog. Mana boleh macam tu, kita nak belajar bab2 agama ni kena belajar dengan ustaz2 atau orang yang lebih arif.

Jangan sesuka hati mempercayai apa benda yang ditulis dalam blog atau dimana2 pun. Takut nanti kita menyimpang dari ajaran agama kita.

Dah seronok dengar2 cerita member2 ako ni, ako rajin2 la jugak melayari internet untuk mencari maklumat tentang FREE MASON ni, dan ajaran2 yang dibawa mereka untuk menyesatkan umat Islam seluruh dunia.

Baru2 ni ako suka nak baca tentang Imam Mahdi, Khalifah yang akan membantu Nabi Isa A.S menghancurkan keturunan dan kaum yahudi di muka bumi ini. Dan akan memimpin umat islam akhir zaman. Ako tahu la juga serba sedikit tentang Imam Mahdi ni.

Tengah syok2 dok baca kat blog, ako terbuka 1 blog ni. Punyalah lawak dia punya fahaman. Maklumat dan cerita yang dia tulis tu dah terang2 salah, dan macam haram jadah. Ako gelak sorang2 baca artikel yang dia tulis tu. Dia semangat nak cerita pasal Imam Mahdi ini, tapi tatau dengan sapa dia dapat maklumat, atau dengan sapa dia belajaq, tapi yang pastinya dia bodoh. kah kah kah.

Kalau ako jumpa siapa yang tulis blog tu, memang ako tendang pusat dia. BODOH. Hangpa nak baca?? hangpa jangan percaya pulak, benda2 macam ni hangpa kena rujuk kepada orang yang lebih pakar. Baca ja, jangan PERCAYA. OK??..Serius lawak. !!!


Diulangi. Serius lawak. BODOH !!!

2 comments: